۲ آذر ۱۳۸۹، ۲۰:۱۳

گردشگری گام نخست در توسعه روابط گیلان و آستراخان است

گردشگری گام نخست در توسعه روابط گیلان و آستراخان است

رشت - خبرگزاری مهر: استاندار آستراخان روسیه گردشکری را به عنوان گام اول در توسعه روابط گیلان و آستراخان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در رشت، " الکساندر ژیلکین " که در راس هیئتی 20 نفره از مقامهای آستراخان روسیه به گیلان آمده است عصر سه شنبه در بازدید از تاسیسات بندری در انزلی اظهارداشت:‌‌ گردشگری و فعال کردن خط کشتیرانی مسافری بین بنادر آستراخان و انزلی بسیار حائز اهمیت است.
 
وی همچنین با ابراز شگفتی از تاسیسات پیشرفته بندرانزلی با اشاره به اینکه آستراخان چنین بنادر پیشرفته ای ندارد از افزایش ظرفیت تخلیه  و بارگیری بندر خود  از چهار میلیون تن در سال به 10 میلیون تن خبر داد.
 
الکساندر ژیلکین همکاریهای استراتژیک ‌ ایران و روسیه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: گردش کالا بین دو کشور پنج میلیون تن در سال است  و 120 شرکت ایرانی نیز در آستراخان فعالیت می کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: محصولات غذایی مانند برنج، رب گوجه و خودرو به ویژه سمند، پوشاک و لوازم خانگی متقاضیان خوبی در آستراخان دارد.
 
استاندار آسترخان ادامه داد: چای ایران نیز به دلیل مرغوبیت  و نداشتن اسانس، از مشتاقان زیادی در آستراخان برخوردار است.
 
در ادامه سفر دو روزه هیئت آستراخانی به گیلان " الکساندر ژیلکین " و " روح الله قهرمانی چابک " استانداران آستراخان و گیلان در زمینه توسعه همکاری های اقتصادی، بازرگانی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری، برقراری خط هوایی، ایجاد سرای ایرانیان در آستراخان و مشارکت شرکتهای ایرانی در ساخت تاسیسات بندری آستراخان تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.
 
هیئت آستراخان روسیه امروز گیلان را به مقصد مازندران ترک کرد.
 
کد خبر 1197474

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha